Thursday, July 24, 2008

In a Lazy Summer Day

Last time I sat in Starbuck cafe was about 10 years ago. It was happy time, with friends, did girly talks but the visit to the cafe couple days ago was different. It is in Kitasenri shopping mall, not too far from my home. I came with my husband, the kids were at school. A quite time for two of us, at last.

DSC_0033BS

+/-



DSC_0034BS1


I ordered a cup of Caramel Coffe with Cream on top, a cup of Mango Fruit Punch and a slice of Mango sponge cake. It is not the cheapest but not the most expensive as well. To enjoy the cozy, peaceful space and getaway from hot and humid osaka weather, you have to pay at least one thousand yen. Fair price for such delicious amenities.

DSC_0029BS3


It was still early, about 10 in the morning, so the cafe is only half full. Many had their breakfast, read newspaper, or simply chat with their friends.

starbuck3


Starbuck cafe is not just average cafe, they also offer lifestyle. So along with variety of coffe drinks and cake and pastries, they also sell brand merchandise like mug, coffee marker, coffee pot and of course the well-known Starbuck souvenirs.

DSC_0031BS3


The cafe also provides promotion CD with player for some light jazz and easy listening artist, just like in the music CD store. Also, book for children. So perhaps, next time I should take the kids. They might start the brawl in the cafe, but they can read the book instead and enjoyed the thirst quencher, fruit punch.

17 comments:

sefa said...

akhirnya yg starbuck ini dilaunching juga :D

aku udah liat di google reader (udah lama gitu deh), cuma ditambahin ya Els fotonya?

cakep-cakep euy potonya

Dita said...

jadi kencan bedua dowang nih??? kapan ya gue? nunggu anak2 udah pada sekolah kali yeeee :D

Andrie Anne said...

Aku suka Starbucks! Kopi-nya oohhh...enyak yah nongkrong bdua doang ama hubby..:-) Ngarep ada foto dirimu n hubby..

Sheila said...

Eh, emang boleh moto di dalem Starbucks? Gue pernah baca blog org kalo dia kudu ngumpet2 moto di sana.
El, itu foto dibikin BW kah? Suka banget!

Elsye said...

to sefa : kekekeke...ga ditambahin fa, gue kemaren rada bingung mau di posting apa ga :D..thankss sayyy :D

to dita : ayooo makk kencan pas anak2 sekolah nanti :P

to anne : qiqiiqiq, malu NE kalo foto berdua :P

to sheila : kemaren sih gue cuek, yang ada si waiter nya cuek juga, soalnya gue pura2 moto makanan gue sendiri //wakakakaka

thankss ya bu

Fitri said...

idiih..siriiiik.. tau Elsye bisa kencan qiqiqi..*Nisa, dititip ke Elsye kali yaa..klo gue mo kencan sama daddy hihihi..

foto as always.. keyeeeen..!! koq ya dengan di taro nya gambar headphone jadi berasa ng'denger musik juga ya.. keren..say..

Judith said...

Fotone apik2 tenan Sye ...

busylittlebee said...

having a great time with the loved one such incomparable momment indeed!!

i love blueberry cheese cake from Starbuck, yum!

Ayin said...

hmm starbuck.. ndak pernah kesitu :(( pengen jane tp disini mana ada starbuck :( wkt di Amsterdam sbenerna pgn mampir tp kok keburu boarding :(( *starbuck di Ams cuma di aiport doang*

Elsye said...

to fitri : kekekekek sini Nisa gue yang jagain :D

to mbak Judith : thankss mbak :D

to ira : kekekek sure....!!

to ayin : wess kenapa ga beli Yin waktu di belanda :D

ienas said...

Els....fotonya dong yang lagi kencan berdua, gtu....hihihi

Dwiana P said...

foto lo yg lagi pacaran di starbuck gk sekalian di jepret qiqiiqiqiqi

Els, lo kok bisa sih ngumpet2 moto2 nya. gw dah jiper duluan loh.

Simplicity said...

sye, ajarin dong gimana sih bisa bikin foto cakep gitu rrrrrr...
gue sukaaa banget
btw i tdk bisa minum kopi starbucks loh.. terlalu strong kaliya.. abis minum itu bisa jantung gue debarannya parah

Lidia Sianturi said...

wih pesen minumnya sampe 2 El? ga salah tuh? kalo aku minumnya ga gitu banyak sih, makanya kalo tau org pesen minum lgs 2 porsi jadi terkagum2..eh tp itu maksudnya 2minuman itu Elsye yg minum sendiri atau berdua misua?hehehe..just a comment El..yg penting foto2nya tetep kerennnnn...

Elsye said...

to ienas : kekekek maluu booww

to dwi : qiqiqiqi, malu gue kalo gue pajang foto mareng misua wakakkaka

btw, gue pan pura2 moto makanan gue Dwi :P

to foni : iya bow, strong banget..pait :((, thankss sayy :D

to lidia : qiqiqiqi aku makan kan berdua say, kalo sendiri waww...keliatan bow maruknya ..:P

Indonesia-Eats said...

I only buy something at starbucks if I miss my Sumatran coffee but if they don't brew it, I'll go for the espreso double shots ice. However, two of coffee shops are not far from my house (both of them are only a block away), Second Cup and Starbucks. Both of them sell Sumatran coffee.

Mochachocolata Rita said...

aku jarang sih ke starbucks, tapi paling seneng yang edisi xmas toffee latte atau gingerbread latte hehe